امروز جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
مقدمه
اطلاعات مورد نیاز پروژه، از پمپ بنزین جایگاه 200 جمع آوری شده است. این پمپ بنزین در غرب تهران و به نشانی؛ منطقه ی 22، شهرک راه آهن، ابتدای بلوار کوهک، واقع شده است. این مرکز به صورت خصوصی مشغول به ارائهی خدمت سوخت رسانی است و به صورت 24 ساعته فعالیت می نماید. این جایگاه دارای 5 کانال سوخت رسانی است که یک کانال، محصول بنزین ویژه (سوپر) و بقیه ی کانالها محصول بنزین بدون سرب معمولی را به متقاضیان ارائه می نمایند.
با همکاری مدیریت پمپ بنزین جایگاه 200، از مستندات موجود در این جایگاه، اعم از آمارگیریهای جایگاه و فیلمهای ضبط شده توسط دوربینهای پمپ بنزین استفاده شده است و اطلاعاتی همچون زمان ورود مشتریان به صف، زمان خروج مشتریان از صف و زمان خروج مشتریان از سیستم استخراج شده است. جمع آوری داده ها به صورت تصادفی و در طی دو هفته انجام پذیرفته است. در هفته ی اول، سه روز یکم، دوم و سوم تیرماه و در هفته ی دوم، سه روز هشتم، نهم و دهم تیرماه برای جمع آوری داده ها انتخاب شده است. لازم به ذکر است که کار جمع آوری داده ها در ساعات متعارف روز انجام شده است و ساعات خلوت نیمه شب و یا ساعات صرفا شلوغ، مدنظر نبوده است.
در این پروژه قصد داریم تا با استفاده از نرم افزاهای آماری و داده های استخراجی، توزیع آماری زمان فرآیندهای مختلف سیستم را برآورد نماییم و ضمن تحلیل خصیصه های سیستم صف، یک مدل مفهومی را برای سیستم صف موجود طراحی نماییم و آن را با مدلهای کلاسیک تحلیل سیستمهای صف، تطابق دهیم. در گام آخر پروژه، با تعریف معیارهایی مشخص، عملکرد سیستم را ارزیابی میکنیم و در نهایت به بهینه سازی پیکربندی سیستم صف مورد مطالعه می پردازیم.
فرمت پروژه: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 27
فهرست مطالب
1. مقدمه
1-1. اهمیت مساله
2. شناسایی اجزای سیستم صف
2-1. الگوی ورود مشتریان
2-2. الگوی خدمت دهی
2-3. نظام سیستم صف
2-4. ظرفیت سیستم صف
2-5. تعداد کانالهای خدمت
3. تبدیل سیستم صف موجود به مدلی مناسب
3-1. تعیین توزیع زمان ورود
3-1-1. تعیین زمان ورود زیرسیستم بنزین معمولی
3-1-2. تعیین زمان ورود زیرسیستم بنزین ویژه
3-2. تعیین توزیع زمان خدمت
3-2-1. تعیین توزیع زمان خدمت زیرسیستم بنزین معمولی
3-2-2. تعیین توزیع زمان خدمت زیرسیستم بنزین ویژه
4.مدلهای تشریحی موجود در سیستم
4-1. شناسایی مدل منطبق با زیرسیستم بنزین معمولی
4-2. محاسبه ی معیارهای ارزیابی زیرسیستم بنزین معمولی
4-3. شناسایی مدل منطبق با زیرسیستم بنزین ویژه
4-4. محاسبه ی معیارهای ارزیابی زیرسیستم بنزین ویژه
5. مدل پیشنهادی (پیشنهاد بهبود)
6. نتیجه گیری
مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان
برچسب های مهم